Coaching / Gezinsbegeleiding

Het hangt af wat je bij stichting Positief Welzijn komt doen, of je een coach of een gezinsbegeleider krijgt. Als je bij ons moet werken aan jezelf, dan krijg je een coach toegewezen. Je moet bijvoorbeeld wat meer zelfvertrouwen krijgen, weer iets te doen hebben overdag, op zoek naar werk of een opleiding. Je coach is jouw vaste aanspreekpunt. Met hem/haar bespreek je dingen die niet goed gaan, maar ook de dingen die wel goed gaan. Al richt de coaching zich in eerste instantie op jou, toch heeft hij/zij ook regelmatig contact met je ouder(s). Coaching kan individueel zijn (dus een-op-een met jou) of in groepsverband. Speciaal voor meiden is er meidencoaching. Bij deze coaching worden ‘speciale meidenproblemen’ besproken en krijg je een training in zelfverdediging en weerbaarheid.
Als je moet werken aan problemen die je hebt met je gezin, dan krijg je een gezinsbegeleider toegewezen. Samen gaan jullie bekijken wat er niet goed loopt in jullie gezin en hoe dat komt. Hij/zij helpt jullie bij het zoeken naar oplossingen voor de problemen.