wonen voor ouderen

neem contact met ons op

Op verschillende locaties verspreid over de stad vindt u onze woonvoorzieningen en studio’s. We bieden zorg voor ouderen, mensen met dementie en mensen met een verstandelijke beperking.

Met onze veelheid aan locaties kunnen we u een veilige plaats bieden, dicht bij vrienden en familie. Hoe u wilt wonen staat centraal. Of u nu de gezellige drukte van de stad zoekt of de rust van een locatie in het groen, Stichting positief welzijn biedt voor elk wat wils.

Als Utrechter heeft u relaties in de stad. Stichting Positief Welzijn is dan ook een echte Utrechtse organisatie, die diep geworteld is in de Utrechtse samenleving. Wij ondersteunen u zodanig, dat u zoveel mogelijk kunt genieten van de mogelijkheden van de stad. Bijvoorbeeld door samen te werken met organisaties bij u in de buurt.

Wij bieden u graag een thuis, een plek waar u kunt leven op de manier die bij u past. Wij passen onze zorg aan op uw wensen, en vragen niet van u om uw wensen aan te passen op de zorg die wij bieden.

We vinden het belangrijk dat we alle oudere inwoners van Utrecht een fijne woonplek kunnen bieden. Zodat ook LHBTI-ouderen kunnen wonen en leven op een manier die past bij hun verleden, gewoontes, thuissituatie en geaardheid.

Ook bieden we op locatie woongroepen voor Islamitische mannen  en vrouwen . In deze groepen van maximaal zes personen, is speciale aandacht voor religie, eten en cultuur.

Drie woonvormen

Als u of uw familielid niet meer thuis kan wonen, biedt stichting Positief Welzijn drie woonvormen aan: wonen in een woon-zorgcentrum (hier vallen de voormalige verzorgingshuizen en verpleeghuizen onder), wonen in een kleine groep en wonen in een studio met ondersteuning. U kunt met verschillende indicaties, ziektebeelden of aandoeningen terecht in deze woonvormen.