TIJDELIJK VERBLIJF

NEEM CONTACT OP MET ONS

Soms is veilig thuis wonen niet langer mogelijk. Uw naaste verslechtert plotseling, mantelzorgers dreigen overbelast te raken of het is nodig om te herstellen na een ziekenhuisopname.

Een tijdelijk verblijf bij stichting Positief Welzijn biedt dan uitkomst. Na een ziekenhuisopname hoeft u niet langer in het ziekenhuisbed te blijven dan medisch gezien nodig is. Ook kunt u bij ons terecht als blijkt dat thuis wonen niet meer veilig is, bijvoorbeeld na een val of infectie.

Actief werken aan uw herstel

U brengt u maximaal drie maanden door op een herstel-afdeling. In die periode krijgt u alle zorg die u nodig heeft om op kracht te komen. We werken samen actief aan uw herstel en terugkeer naar huis. Of als dat niet gaat, begeleiden we u naar een nieuwe woonplek

Behandel- en zorgteam

We kijken zorgvuldig welke behandeling u nodig heeft en vooral naar wat u nog wél kan. Ons Behandel Advies Centrum staat voor u klaar. En u krijgt persoonlijke begeleiding door het zorgteam. Samen met u en uw familie overwegen we wat voor u de beste vervolgstap is.

24-uurs opvang tijdelijke zorg

Stichting Positief Welzijn biedt 24 uur per dag, 7 dagen per week opvang aan kwetsbare ouderen. We doen dit samen met andere ouderenorganisaties in Utrecht. Huisartsen kunnen contact opnemen met het ons om een acuut ontstane situatie door te spreken. Deze zorg is er voor kwetsbare ouderen die in een onveilige situatie verkeren. Na opname wordt de zorgindicatie aangevraagd en binnen 48 uur is er een behandelplan opgesteld.

Denkt u dat deze opvang voor uw familie of naaste nodig is? Neem dan contact op met uw huisarts.